4 tips til og få det maksimale ud af dine Facebook annoncering

4 tips til og få det maksimale ud af dine Facebook annoncering

Er du et nystartet firma eller har du mange år på bagen, kan der være den samme udfordring gemt i din virksomheds vækstpotentialer: At gøre sig evigt aktuel, nyskabende og kundemålrettet i din online markedsføring. Der er rift om produkterne, kundernes opmærksomhed og kampagnernes budskaber, så hvordan tiltrækker man kundernes og især de relevante kunders opmærksomhed og får dem til at involvere sig i netop dit brand, dine produkter og skabe konverteringer, nu og på lang sigt?

Det ser vi nærmere på her, hvor vi giver 4 tips til, hvordan du får det optimale ud af din Facebook annoncering. Læs med her og kom nærmere vækst i din virksomhed online. 

Få et webbureau med ekspertise i Facebook annoncering til at skabe øget konvertering

Det kan være, at du har en opfattelse, måske især som iværksætter, at du skal stå for det hele selv i din virksomhed. Der er en norm om, at iværksættere er ildsjæle, der lægger kræfter i deres virksomhed nat og dag og selv er inde over alt i virksomhedens processer. Det kan også være en rigtig fin strategi med nogle ting, samt i starten, hvor firmaet skal have din ånd, din strategi og dine visioner ind under huden, men langsomt bliver det mere og mere komplekst at drive din virksomhed og her kan det være en stor lettelse at finde ud af, og acceptere, at man kan drage utrolig stor fordel af, at nogle mennesker er specialiserede i en del af din virksomheds vækst, som du ikke nødvendigvis behøver selv at være.

Her kan det være en stor fordel at indgå et samarbejde med et Facebook bureau, der står for din Facebook annoncering. De kan ligeledes hjælpe dig med at skabe flere sign ups til dit nyhedsbrev, skabe kreative kampagner, lave splittests omkring dine kunders forbrugeradfærd samt skabe en sammenhængende markedsføringsstrategi på tværs af alle dine platforme, så læs med her og bliv klogere på disse nævnte aspekter af din online marketing strategi. 

1. Flere sign ups til dit nyhedsbrev

Når du har annonceret på Facebook, skal der ske noget her fra. Her kan du samarbejde med dit Facebook bureau om, at annonceringen leder til, at flere af Facebooks brugere skriver sig op til dit nyhedsbrev. Der er lovgivning, der gør, at du ikke har lov til at skrive e-mails til mennesker uden deres samtykke, og derfor er Facebook annonceringen så vigtig, fordi du her kan få dine potentielt nye kunder til at skrive sig op frivilligt til dit nyhedsbrev, mod at du for eksempel: 

  • Giver dem en gratis e-bog om et relevant emne 
  • Giver dem en rabatkode, som de kan bruge første gang i din webshop
  • Giver dem en gave med, første gang de handler i din webshop 
  • Giver dem muligheden for en gratis prøvetime indenfor det, du udbyder 

På denne måde føler kunderne, at de får noget retur mod at de “giver” dig, deres e-mail adresse til nyhedsbreve. Når du først har fået deres e-mail, kan du skrive fængende og nærværende nyhedsbreve, der retter sig mod de produkter, services eller ydelser, som du leverer. Det handler om, at dine kunder skal føle sig set og hørt i deres behov, livsstil og smag, og her kan et nyhedsbrev, der rammer plet i denne henseende være med til at fastholde dine kunderelationer på en indholdsrig og relevant måde.

Denne loyalitet hos dine kunder øger chancerne betydeligt for, at de nu eller senere vil konvertere hos dig, og vælge dine produkter fremfor konkurrentens. 

2. Skab en fængende kampagne 

Med et Facebook webbureau kan du også få hjælp til at skabe en kreativ, fængende og målrettet kampagne. Her kan du gøre opmærksom på dit brand, dine produkter, ydelser og aktiviteter, og give kunderne en mulighed for at lære dig bedre at kende. En kampagne kan også skabe nysgerrighed omkring din hjemmeside eller Facebook side, hvor kunderne bliver dirigeret hen til, og derigennem får øjnene op for dig som virksomhed og de produkter, som du har.

Nogle iværksættere er meget kreative selv med at udvikle en sådan kampagne, mens webbureauet også gerne bistår med dette. Her kan I sammen tale om, hvilke mål og behov, du har og derfra skabe en kampagne, der lægger fint i tråd med dit brand, din kundemålgruppe og dit mål for salg. På Facebook bureauets hjemmeside kan du se gode eksempler på sådanne kampagner for anerkendte brands, så du kan blive inspireret til, hvordan en sådan kampagne kunne se ud for dig og din virksomhed. 

3. Få lavet en splittest

Ved du ikke helt, hvad der virker og hvad der ikke virker i forhold til en Facebook annoncering, kan et webbureau med ekspertise i Facebook også hjælpe dig med dette. De kan lave en såkaldt splittest, hvor de netop tester, hvad der virker, og hvad der ikke virker nær så godt. Ud fra dette kan de sammen med dig lave en markedsføringsstrategi, der rammer plet, og har højere konverteringer, end hvad din normal ellers er.

Tests er altid gode i den henseende, at de får udbyttet de nuværende forestillinger, man har om sine kunders købeadfærd og præferencer til aktuel viden om samme. På denne måde bliver din Facebook annoncering langt mere målrettet nu og i fremtiden, når den bygger på reel viden om dine kunder. 

4. Hav samme strategi på alle platforme 

Når du skal have flere konverteringer til dine produkter, er det vigtigt, at dine kunder opfatter dig som troværdig. Det kan synes banalt, men dette gør, at man i denne online tidsalder, hvor kunderne er meget mistænksomme overfor snyd og “fake” virksomheder, at man faktisk skaber en tillid mellem ens virksomhed og kunderne. Det er denne tillid, der er hele fundamentet for, at de vælger at købe dine produkter og forblive loyale overfor dit brand, dine produkter og dine aktiviteter.

Denne troværdighed skaber du online ved, at du har en ens tone of voice og det samme visuelle brand image på alle online platforme. Dette vil sige, at kunderne skal kunne genkende dig og din måde at kommunikere på, hvad end det er på de sociale medier, din hjemmeside eller i dit nyhedsbrev. Snak gerne med Facebook bureauet om dette, så I sammen kan få lavet en helstøbt og gennemført markedsføringsstrategi på tværs af alle platforme. 

Denne strategi vil samtidig være en god rettesnor for dig i dit daglige arbejde med kommunikation på de forskellige platforme, så du altid ved, i hvilken tone of voice, du skal skrive og hvordan du skal kommunikere effektivt med dine kunder, så de genkender dig og finder dig troværdig.